دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1396 - 11:59
عضو حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با آنا:

حزب اعتدال و توسعه 16 سال مانند دولت در سایه کار کرد

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: این حزب 16 سال مانند دولت در سایه فعالیت می‌کرد.
کد خبر : 229094

صلاح‌الدین دلشاد عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌های حزب متبوعش اظهارکرد: حزب اعتدال زمانی تشکیل و مرامنامه آن تدوین شد که دو جناح چپ و راست مدیریت اجرایی کشور را برعهده داشتند و همه شاهد بودیم که چگونه با کار جناحی و تشکیلاتی مردم را به دو قطب تقسیم کردند.


وی با انتقاد از اینکه تا پیش از سال 92، هر گروهی سر کار می‌آمد مدیران شایسته‌ را با نگاه جناحی تعدیل می‌کرد، تصریح کرد: این موضوع بیشترین ضایعه را برای کشور رقم زد و کسانی را که با درایت امام خمینی(ره) سال‌ها در سخت‌ترین شرایط کشور و با سرمایه مردم پرورش یافته بودند را منزوی کرد.


عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه ما نسبت به تجربه‌ای که در کنار مزایای مردم کسب کرده‌ایم یک سری حقوق معنوی داریم، اضافه کرد: حزب اعتدال و توسعه تفکرش این بود که مردم را به خط میانی بکشاند. چرا که همه فرزند انقلاب هستند و در جبهه هشت سال دفاع مقدس کنار یکدیگر جنگیده‌اند و اکنون به خاطر تفکر سیاسی و جبهه بندی‌های خودساخته در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.


حزب اعتدال و توسعه 16 سال همچون دولت در سایه کار می‌کرد


دلشاد تاکید کرد: حزب اعتدال و توسعه 16 سال در جبهه چپ و راست منزوی بود. البته ما حرف خود را می‌زدیم و همچون دولت در سایه کار می‌کردیم و پیشنهادهایی را به دولت‌ها می‌دادیم تا اینکه در انتخابات سال 92 مردمی که از تندروی‌های چپ و راست خسته شده بودند، رای خود را به آقای روحانی دادند و دولت اعتدال امتحانش از آنجا آغاز شد.


عضو شورای مرکزی حزب اعتدال توسعه با اشاره به اینکه با انتخاب حسن روحانی مبانی حزب اعتدال به خوبی دیده شد، گفت: ما در سیاست داخلی و خارجی به خوبی عمل کردیم و توانستیم چهره واقعی مردم ایران را به دنیا نشان دهیم.


وی افزود: ما در سیاست خارجی از تندروی‌ها نجات پیدا کرده و نشان دادیم ایرانیان مردمی صلح‌طلب، اهل تفکر و مذاکره هستند و اقبال دنیا را در شرایطی به سمت کشور تغییر دادیم که ایران هراسی و اسلام هراسی در اوج خودش بود.


دلشاد با اشاره به برخی انتقادها از سوی اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور گفت: شعار روحانی اعتدال بوده است و ولایت فقیه، قانون اساسی را رکن می‌داند. برخی در ظاهر با اصول دولت اعتدال موافق هستند، اما در باطن خلاف شعار روحانی عمل کردند و رئیس‌جمهور نیز اجازه سوءاستفاده را به کسی نداد.


عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) همواره از مرحوم مدرس به دلیل این کلام که «سیاست ما عین دیانت ماست» به نیکی یاد می‌کردند. سیاست در کشور ما معیار دارد و نمی‌توانیم آنگونه که سیاسیون غرب و شرق عمل می‌کنند رفتار کنیم معیار رفتارهای سیاسی ما دینی است و همانطور که نمی‌توان برای نماز لباس غصبی پوشید در سیاست هم نمی‌توان هر کاری را انجام داد و هر پولی را خرج کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته